Znane polskie startupy

Dobry startup powinien charakteryzować się posiadaniem działającego dostępnego w sprzedaży lub gotowego do masowej produkcji produktu, a także gronem odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Bardzo istotne dla funkcjonowania jest tutaj także wsparcie kapitałowe, pochodzące od inwestorów venture capital, czy funduszy inwestycyjnych różnego rodzaju. Jeśli ludzi chcą inwestować pieniądze w startup, oznacza to, iż posiada on potencjał.

Jednym z Polskich startupów, który zyskuje zainteresowania na świecie, jest “Booksy”, czyli platforma służąca do wyszukiwania i rezerwacji usług z zakresu sztuki fryzjerskiej, barberskiej, czy branży kosmetycznej i wielu innych. Dzisiaj z tej aplikacji korzysta ponad 4 mln ludzi, nie tylko z Polski. Ich wyniki sprzedażowe nadal rosną, potencjalnych użytkowników przybywa tak jak i firm współpracujących z “Booksy”. Twórcą aplikacji jest Pan Stefan Batory, który pragnie rozwinąć swoją działalność w USA.

Kolejnym z godnych zainteresowania i znanych polskich startupów jest “CallPage”, założony przez młodych Ukraińców, którzy poznali się i założyli swój interes w Krakowie. Ich działalność opiera się na oprogramowaniu pozwalającym na wykonanie telefonu do klienta w czasie nie dłuższym niż 28 sekund od momentu jego obecności na stronie i zainteresowania produktem.

Dodatkowo firma ta oferuje własnego projektu system CRM, który ułatwia zarządzanie kontaktami firmowymi. Do dzisiaj z CallPage korzysta przeszło 3 tys. firm, również zagranicznych. Korzysta z niego UPC, Virgin Mobile, czy znana w całej Polsce sieć Medicover.

„Tylko” to kolejna pozycja w naszym zestawieniu. Ta przyjemna i prosta w obsłudze aplikacja umożliwia projektowanie własnych i unikalnych mebli. Swoje pomysły można dopasować do pomieszczeń, w których wizualizować chcemy nasze pomysły. Z usług tego programu korzysta 12 tys. użytkowników z różnych zakątków kuli ziemskiej. Twórcy ciągle pracują nad ulepszeniem swojego dzieła.

Ostatnim w naszym rankingu będzie znany polski startup kryjący się pod nazwą “Tidio”. Jest to komunikator biznesowy, z blisko 67 tysiącami użytkowników na pokładzie. Firmę tę założył Tytus Gołas.