Reklama filmowa w biznesie – sposób na edukację, promocję i budowę wizerunku firmy

Starannie prowadzony marketing odgrywa kluczową rolę w rozwoju przedsiębiorstwa. Odpowiednio zaplanowane działania reklamowe pomagają firmie w pozyskaniu nowych klientów, współpracowników dostawców. Dzięki promocji można rozwijać markę firmy, zdobywać nowe segmenty rynku i budować wizerunek biznesu. Wśród wielu metod docierania do odbiorców, to właśnie reklama filmowa często najbardziej zapada w pamięć. Warto się więc przyjrzeć, jak działa to podejście marketingowe.

Zależnie od tego, jaki cel chce się osiągnąć, należy zastosować różne rodzaje filmów promocyjnych. Najczęściej spotykana reklama filmowa pojawia się wciąż w telewizji. Chwytliwe filmiki mogą promować flagowe produkty i usługi, lub pomagać we wprowadzaniu na rynek zupełnie nowych rozwiązań. Przy ich pomocy promuje się także idee, zagadnienia społeczne, wydarzenia lub miejsca. Przykłady takich produkcji reklamowych to np. spoty polecające miejscowość turystyczną, promujące recycling odpadów lub zawody sportowe. Najczęściej są to krótkie produkcje, dynamicznie nakręcone i zapadające w pamięć. Często towarzyszy im odpowiednia ścieżka dźwiękowa.

Nieco inaczej wyglądają filmy prezentacyjne, które mają na celu przybliżenie danej firmy jej klientom lub kontrahentom. Takie produkcje zwykle przedstawiają strukturę i motto biznesu, jego wartości i ofertę, oraz mocne strony. Zwykle duży nacisk kładzie się przy tym na jakość produktów lub usług, oraz stosowane rozwiązania techniczne i wrażliwość społeczną przedsiębiorstwa. Multimedialne filmy wizerunkowe stanowią nowoczesny odpowiednik znanej wizytówki. Zwykle zamieszcza się ją na stronie internetowej firmy, albo wyświetla na imprezach branżowych, oraz wydarzeniach sponsorowanych.

W korporacjach filmy stosuje się także do szkoleń wewnętrznych, aby doskonalić umiejętności pracowników. W tej sytuacji mniej istotne są multimedialne bajery, natomiast podstawową sprawę stanowi przejrzystość i precyzja materiału. Materiały edukacyjne można również wrzucać na stronę internetową, aby dzielić się poradami i wskazówkami z klientami, podnosząc tym samym ich lojalność i satysfakcję z oferty firmy.

Aby reklama filmowa skutecznie spełniała swoją rolę, trzeba zadbać o jakość wykonania spotu. Należy nie tylko zaplanować trafny scenariusz, ale również skutecznie wprowadzić go w życie. Nagrywając sceny plenerowe warto zadbać o dobre ich nagłośnienie i nasłonecznienie, które w znacznym stopniu zależne będzie od pogody. Jeśli sceny kręci się we wnętrzach, oświetlenie sceny teatralnej odegra kluczową rolę w profesjonalnej produkcji. Jeśli strategicznie wykorzysta się lampy sceniczne do podświetlania wybranych elementów i gry światłem, osiągnie się znakomite efekty reklamowe.